Meer informatie

  • De praktijk is op werkdagen geopend van 8.00 tot 17.00 uur, behalve op vrijdag, dan is de praktijk ’s middags telefonisch niet bereikbaar. Via ons nummer wordt u bij spoedgevallen doorverbonden met de waarneming. Van 12:30 tot 13.30 uur is er dagelijks lunchpauze. Wilt u hier rekening mee houden? Uiteraard zijn we te allen tijde telefonisch bereikbaar voor spoedgevallen.

     

    Openingstijden ’s morgens ’s middags
    Maandag 08:00 – 12:30 13:30 – 17:00
    Dinsdag 08:00 – 12:30 13:30 – 17:00
    Woensdag 08:00 – 12:30 13:30 – 17:00
    Donderdag 08:00 – 12:30 13:30 – 17:00
    Vrijdag 08:00 – 12:30  

    Lees meer

  • Wanneer het voor u niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken.

    Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.
    Wij verzoeken u om vóór 10:00 uur te bellen voor het aanvragen van een huisbezoek.

    De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd moet worden.
    In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.

    Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.

    Lees meer

  • Uw huisarts en uw apotheek kunnen uw medische gegevens delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld als een andere arts of apotheek uw medische gegevens nodig heeft om u snel, goed en veilig te helpen.

    Het delen van uw medische gegevens gebeurt via het Landelijk Schakelpunt (LSP). Maar alleen als u dat goed vindt. U kunt toestemming geven door tegen uw huisarts en uw apotheek te zeggen dat u het goed vindt dat ze uw actuele medische gegevens delen. U kunt ook toestemming geven via www.ikgeeftoestemming.nl.  Voor meer informatie zie www.vzvz.nl

    Lees meer

  • Wij zijn afwezig in de volgende dagen of periodes:

     

     

    Mocht u tijdens deze periode een huisarts nodig hebben, dan kunt u bellen met ons praktijknummer. U hoort dan op het antwoordapparaat met wie u contact op kunt nemen.

    Alle geplande afspraken bij de praktijkondersteuners en doktersassistentes gaan gewoon door.

     

     

    Lees meer

  • Medische verklaringen

    Wij krijgen regelmatig verzoeken van patiënten om een verklaring in te vullen, bijvoorbeeld voor school, het reisbureau of een woningbouwvereniging. Een behandelend arts mag echter geen verklaringen afgeven over zijn of haar eigen patiënten. U kunt zelf de informatie geven aan betreffende instantie. Neemt deze hier geen genoegen mee, dan moet de instantie zelf een onafhankelijk arts inschakelen of met uw toestemming informatie bij de huisarts opvragen.

    Dit is een landelijk geldende gedragsregel van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Geneeskunde (de beroepsorganisatie van artsen in Nederland).

    Lees meer

  • De medewerkers van huisartsenpraktijk Beissel doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en behandelaar vaak naar ieders tevredenheid.

    Toch kan het voorkomen dat u vindt dat u niet correct door onze doktersassistenten, praktijk ondersteuners of huisartsen bent geholpen en dat u een klacht wilt indienen.

    Een klacht en dan?
    Als u een klacht heeft zijn er diverse mogelijkheden om deze onder de aandacht te brengen.

    In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor  u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bespreekt u daarom uw klacht zo snel mogelijk met de huisarts.
    Als u een afspraak maakt voor een gesprek, geeft u dan door dat het over een klacht gaat. Ook vragen wij  u vooraf een klachtenformulier in te vullen. Op deze manier kunnen wij voldoende tijd inplannen en het gesprek met u goed voorbereiden. Het formulier kunt u afhalen bij de praktijk.

    Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website https://www.wdhtwente.nl/klachtenregeling  

    Lees meer

  • Voor het aanstippen van wratten kan u telefonisch een afspraak maken, dit kan op alle werkdagen op onze praktijk.
    U dient hiervoor een afspraak te maken.

    Lees meer

  • Onze prakijk doet mee aan het verzamelen van gegevens voor wetenschappelijk onderzoek door het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (Nivel)

    Het Nivel kent een zeer strikt privacybeleid en ontvangt van ons geen informatie waarmee patiënten direct geïdentificeerd kunnen worden. Patiënten kunnen bij ons meer informatie opvragen en ook hun eventuele bezwaar laten registreren.

    Meer informatie kunt u vinden op de website: www.nivel.nl/zorgregistraties 

    Mocht u desondanks bezwaar hebben tegen het gebruik van uw gegevens, laat het ons dan weten en wij zullen uw bezwaar laten registreren.

    Lees meer

  • Algemeen

    De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Dit privacyreglement is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.

     

    Huisartsenpraktijk

    In onze huisartsenpraktijk kunnen diverse persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit is noodzakelijk om u medisch goed te kunnen behandelen en nodig voor het financieel afhandelen van de behandeling. Daarnaast kan verwerking noodzakelijk zijn voor, bijvoorbeeld, de bestrijding van ernstig gevaar voor uw gezondheid of ter voldoening aan een wettelijke verplichting (bijvoorbeeld het verplicht melden van een besmettelijke ziekte op grond van de Wet Publieke Gezondheid).

     

    De plichten van de huisartsenpraktijk

    Huisartsenpraktijk Beissel is volgens de AVG de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die in de praktijk plaatsvindt. Aan de plichten die daaruit voortkomen, voldoet de praktijk als volgt:

    • Uw gegevens worden voor specifieke doeleinden verzameld:
      • voor zorgverlening;
      • voor doelmatig beheer en beleid;
      • voor ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.
    • Er vindt in beginsel geen verwerking plaats voor andere doeleinden.
    • U wordt op de hoogte gesteld van het feit dat er persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit kan gebeuren door uw zorgverlener, maar ook via een folder of via onze website.
    • Alle medewerkers binnen de praktijk hebben zich verplicht om vertrouwelijk om te gaan met uw persoonsgegevens.
    • Uw persoonsgegevens worden goed beveiligd tegen onbevoegde toegang.
    • Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor goede zorgverlening.

    Voor medische gegevens is deze bewaartermijn in principe 15 jaar (vanaf de laatste behandeling), tenzij langer bewaren noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de gezondheid van uzelf of van uw kinderen. Dit is ter beoordeling van de behandelaar.

     

    Uw rechten als betrokkene

    U heeft de volgende rechten:

    • Het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van u verwerkt worden.
    • Het recht op inzage en afschrift van die gegevens (voor zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad).
    • Het recht op correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens indien dat nodig mocht zijn.
    • Het recht om (gedeeltelijke) vernietiging van uw medische gegevens te vragen. Hieraan kan alleen tegemoet worden gekomen als het bewaren van de gegevens voor een ander niet van aanmerkelijk belang is en de gegevens op grond van een wettelijke regeling niet bewaard moeten blijven.
    • Het recht op het toevoegen van een eigen verklaring (van medische aard) aan uw dossier.
    • Het recht om u in bepaalde gevallen tegen de verwerking van uw gegevens te verzetten. Als u gebruik wilt maken van uw rechten, dan kunt u dit mondeling of middels een aanvraagformulier, zie hieronder,  kenbaar maken. Uw belangen kunnen ook behartigd worden door een vertegenwoordiger (zoals een schriftelijk gemachtigde, of uw curator of mentor).

     Aanvraagformulier

    Toelichting op het aanvraagformulier

    U moet er rekening mee houden dat medische gegevens ingevolge de wet in principe maximaal vijftien jaar bewaard worden. U helpt ons met het opzoeken van uw dossier en het beschermen van uw privacy als u het formulier zo volledig mogelijk invult. De door u ingevulde gegevens worden door ons strikt vertrouwelijk behandeld. E.W.R. Beissel is niet aansprakelijk voor fouten in de postbezorging. Indien u er de voorkeur aan geeft om het dossier persoonlijk, of door een gemachtigde, op te halen dan kunt u dit op het formulier aangeven.

     

    Gegevens patiënt

    Hierbij vermeldt u de gegevens van de persoon over wie het medisch dossier gaat. De Wet Geneeskundige Overeenkomst (WBGO) beschouwt de patiënt als meerderjarig vanaf 16 jaar. Jongeren vanaf 16 jaar die inzage/afschrift van hun medisch dossier willen, moeten zelf de aanvraag indienen. Indien de patiënt niet meer in leven is, is het verstrekken van de medische gegevens toegestaan indien verondersteld kan worden dat de overledene hiertegen geen bezwaar zou hebben gehad of er sprake is van zwaarwegende belangen om de zwijgplicht van de zorgverlener te doorbreken. Deze beslissing ligt bij de zorgverlener.

     

    Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden

    De medewerkers praktijk Beissel hebben de verplichting vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om te gaan. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de zorgverlener voor verstrekking van uw persoonsgegevens uw uitdrukkelijke toestemming nodig heeft. Op deze regel bestaan echter enkele uitzonderingen. Op grond van een wettelijk voorschrift kan de zwijgplicht van de zorgverlener doorbroken worden, maar ook wanneer gevreesd moet worden voor een ernstig gevaar voor uw gezondheid of die van een derde. Bovendien kunnen vastgelegde gegevens, indien noodzakelijk mondeling, schriftelijk of digitaal uitgewisseld worden met andere zorgverleners (bijvoorbeeld de apotheker die een recept verwerkt en zodoende gegevens verstrekt krijgt van de huisarts).

     

    Uitwisseling gegevens

    Praktijk Beissel wisselt, nadat u hiervoor gericht toestemming heeft gegeven, via relevante medische gegevens veilig en betrouwbaar met de huisartsenpost (HAP). Bent u ’s avonds of in het weekend op de HAP geweest, dan deelt die op zijn beurt een waarneembericht met de huisartsenpraktijk. Zo weet de huisarts precies met welke klachten u op de HAP bent geweest en wat er naar aanleiding daarvan is ondernomen. Ook kunnen er medicatiegegevens gedeeld worden met uw apotheek en uw behandelend medisch specialisten. Daarbij gaat het om de medicatie die de huisarts aan u heeft voorgeschreven, maar ook om eventuele intoleranties, contra-indicaties en allergieën (ICA-gegevens). Daar kunnen andere voorschrijvers en verstrekkers van medicatie rekening mee houden. Zo dragen wij als huisartsenpraktijk bij aan medicatieveiligheid. Voor de volledigheid vermelden wij hier dat De Haer als deelnemer aan NIVEL Zorgregistraties dagelijks geanonimiseerde gegevens levert aan NIVEL Zorgregistraties Eerste Lijn. Die gegevens zijn niet te herleiden tot de individuele patiënt. Zij worden gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek.

     

    Overdracht van uw dossier

    Als u een nieuwe huisarts kiest, is het belangrijk dat uw nieuwe huisarts op de hoogte is van uw medische geschiedenis. Uw medische geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Het is gebruikelijk dat uw oude huisarts het dossier overdraagt aan uw nieuwe huisarts. De oude huisarts doet dit zo spoedig mogelijk , in ieder geval binnen een maand, nadat u uw oude huisarts heeft gevraagd het dossier over te dragen aan uw nieuwe huisarts, of indien u uw nieuwe huisarts heeft gemachtigd dit dossier op te vragen. Uw medisch dossier wordt dan door uw oude huisarts via Zorgmail File Transfer op een beveiligde manier digitaal naar uw nieuwe huisarts gestuurd. Mocht dat niet kunnen dan wordt uw dossier persoonlijk of per aangetekende post overgedragen door de oude huisarts. U kunt het originele dossier niet meekrijgen. Wel heeft u altijd recht op inzage in uw dossier en op een kopie van uw dossier.

     

    Vraag of klacht

    Heeft u een vraag of een klacht? Bijvoorbeeld over met wie wij gegevens delen of onze omgang met uw medische gegevens? Dan gaat uw huisarts hierover graag met u in gesprek.

     

     

    Lees meer

  • Uw medische gegevens online bekijken, hoe werkt dat?

    Via een PGO (persoonlijke gezondheidsomgeving) kunt u online inzage krijgen in uw medische gegevens: niet alleen de gegevens uit uw dossier bij de huisarts kunt u opvragen, maar ook van het ziekenhuis of uw therapeut. Ook kunt u zelf zaken toevoegen in uw PGO. Er zijn verschillende PGO’s die voldoen aan de voorwaarden om veilig te communiceren.

    Een PGO kunt u zelf aanvragen, daarvoor hoeft u zich niet aan te melden bij onze praktijk. Op de volgende website vindt u meer informatie over veilige PGO’s en kunt u kiezen welke het beste bij u past:

    De naam die we als zorgaanbieder gebruiken is ‘maatschapbeisselreinders.huisartspraktijk.oldenzaal’ u kunt niet op individuele zorgverlener zoeken.

    http://www.pgo.nl

    Wij willen in de toekomst ook een patiënten portaal aanbieden. Hiermee kunt u naast het inzien van uw medische gegevens ook afspraken maken, medische vragen stellen en recepten herhalen.

    Per 2024 is het niet meer mogelijk uw medische gegevens in te zien via het Portaal CGM eServices.